22 Aralık 2009 Salı

Ali Kemal Meram!!

Ali Kemal Meram'ın yazmış olduğu Padişah Anaları son okuduğum kitaptır kendileri..Osmanlı tarihinde padişahlarımızdan Frenk Dölü,Padişah analarının  ise hepsinin yabancı uyruklu olduğu ve kendilerininpadişahlarımızın Türklerden nefret ettiğini,Tarihi iyi bilmeyenlerin bu kitabı okuduğunda tarihimizden nefret ettirmeyi başarabilecek seviyesiz saçma sapan kurgularla kaleme alınan bu kitabı kütüphanemde kesinlikle barındırmama kararı almışımdır.. Evet tarihimize yabancı uyruklu padişah eşleri olmuştur..Ama kitap bu kişilerin türklerden nefret ettiklerini oğullarını da bu şekilde yetiştidiklerini, hatta bütün padişahların Türklere zulm yaptığını ve müslamanlığı yozlaştırıp hristiyanlığa zorladıklarını dile getirmektedir.Tarih asla kaynak gösterilmeden yazılamaz..Eğer yazılırsa altına not düşeceksin.."Bu kitap bir hayal ürünüdür" bu Kitapta evet çok fazla kaynak gösterilmiş ve bana hiçbiri inandırıcı gelmediği için elbet verdiği  kaynaklardan birine ulaşıp utanırım diyerek haftalardır yaptığım araştırmalar sonunda bu yazarın ne başvurduğu kaynaklardan birine nede yazarın kitabında çok çok bahsettiği soy sopunun ne olduğunu bulamadım..Sadece Prf.İlber Ortaylı'nın benim gibi araştırma yapıp böle bir yazarı kesinlikle bulamadığı hakkında yazılarını okudum..Kesinlikle dış kaynaklı ve yanlı olarak yazıldığı herkesin ortak kararı..Kitabı okuyan arkadaşlarım varsa düşüncelerini gerçekten merak ediyorum..Sinirlendim, üzüldüm, hayatımda ilk defa bir kitaptan nefret ettim...Emeğine saygı gösteriyorum demek içimden bile gelmiyor..Özür dilerim...

9 Comments:

Unknown said...

Ben de bu kitabı okumuş ve gerçekten hiç beğenmemiştim.Bu kadar taraflı yazılmış bir kitap olamaz demiştim kendime!Gerçekten yazdıklarına katılıyorum!

dshandmade said...

Ben de bu kitabı birkaç yıl önce okumuştum. Tamamen sizinle aynı görüşleri paylaşıyorum. okurken de sinirlenerek okumuştum. ama sizin kadar araştırmamıştım, itiraf edeyim. sizi bu açıdan tebrik ederim.

pembe fiyonk said...

bu kitabı kaç kere elime alıp bıraktığımı hatırlamıyorum.işin ilginç tarafı neredeyse herkesin kütüphanesinde var:S

kupia papalina said...

Kitap kurduyum ben..
Kitabın ilk bölümlerinde hadi dedim kötü düşünmiyim..Ama ilerledikçe çirkinleşti..Tamamen provakatörlük başka hiç birşey değil..
dshandmade..
Teşekkür ederim tebriğin için..Araştırdığımda düşündüğüm en büyük şey bu düşüncelere sahip kitaptan 1 tane değil bir sürü var o zman korkusuydu..Ama içim rahat çünkü gerçekten sadece bir hayal ürünü...
Pembe Fiyonk...
Boşa zamn harcamamış olmana sevindim..bende farkettim dediğin gibi çoğu insanda var..Ama benim kütüphanemde yer bulamıyacak kendileri:))

Adsız said...

kaç zamandır .kütüphanemızde.Tarıhı romanları önemserım .okuyayım istedım.ama ılerleyemıyorum.ırkçılık kokuyor.tarıhe ve geçmişin mozağinı aşağılayan bır uslup ıle yazılmş.a.kemal .meramın dılıne lanet olsun dıyorum.önerımdır. lütfen okumayın.mıde bulandırır , kafa karıştırır

Adsız said...

kitabın içeriğini anlamadan tarihi bir roman diye aldım. çok kötü ve yanlı. bu kadar saçma bir şekilde bir tarih kötülenemez. bütün padişahları rum sırp bulgar diye nitelendirip hepsini türk düşmanı ve münafık ilan emiş. çook yanlı yazılmış fakat hiiç inandırıcı değil. okadar yıl hiiç mi ii yanı olmamış osmanlının yani. vereceğiniz paraya yazık. bende o kitabı ve yazarını lanetliyorum

Adsız said...

ilginc blog icin tesekkur

Adsız said...

Bu kitap beni başlarda şüpheye düşürdü.Acaba tarihimi bu zamana kadar yanlış mı öğrenmişim? dedim. Ama en sevdiğim padişaha -II.Abdülhamit- gelince yazarın tamamen bir karalama içinde olduğunu farkettim.Çünkü yazar II.Abdülhamit'e "KIZIL SULTAN" diyordu.Ben ona bu şekilde hitap edenin hiçbir sözüne kulak asmam...

Adsız said...

bu kitabı ilk çoıktığı senelerde lise çağlarımda okumuştum.2002 öncesi.Böyle bir kitabın nasıl yazıldığını, neye dayandırdıklarını hep merak ettim.Çadırda ertuğruzl Gazinin Türk Milleti hakkında söyledikleriyle başlıyor.Ne kadar saçma şeyler yazıyor ve hala insanlar Osmanlı ve Türk ulusu için böyle şeyler yazmayı akıllılık ve erdem sayıyor.
Kitabın ithaf bölümleride taraflı ve insanları bölücülüğe iten şeklide yazılmıştır.
Böyle bir yazar olmayabilir çünkü böyle olaylarda olmamıştır.
Kim Orhan gazi yada Kanuninin harem dairesinde olan olayları bilebilir?
erkeklerin kadınlara olan istek ve zaafiyetlerini, Osmanlıya dayandırmanın hiç bir anlmaı yok.
Böyle cesur bloglar tarafından da eleştirilmesini çok takdir ediyorum.