15 Ocak 2010 Cuma

SİZE ANNE DİYEBİLİRMİYİM??



Dün akşam yastığa başımı koydum ve sanki hayatım film şeridi gibi geçti gözümün önünden...
Annem beni yandan bübüşcüm diye severken...Bizim için yaşadın be annem dedim içimden...
Hayat ne kadar garip toprağa ekin ek yetiştir büyüt...Meyve vermesini bile beklemeden sadece mutlu olması için karşılıksız sevginle açtır çiçeklerini...Sonrasında
Yaramaz bir çocuk bahçene girsin ve en güzel meyvelerini toplasın, çiçeklerini koparsın....Ama biliyosun annecim kökü sende,bahçende,kalbinde çok değerli çiçeğinin...
Bir tarafta senin için yaptığı herşeyi sadece bir "ANNE" lafıyla ödüllendirdiğin... Karşı tarafta daha 2 gün tanıdığın birine yine ANNE diyebilmek...Bu haksızlık değilmi...Hayatta anneme verdiğim tek değerli şey onun için..Çok büyük bir hata yaptığında bile Anneciğim lafıyla ve yanağında yapıştırdığın küçücük bir öpücükle bitirmezmisin bütün küslükleri...Bazı şeylerin, olayların durumların, değerlerin net,somut sıfatları vardır...Anne, baba, kardeş....Arkadaşına dost diyemezsin ki...Dostuna arkadaş demek inciltmez mi kalbini....Kükrersin "sen benim dostum kardeşimsin" diye...
Sonra içimi rahatlattım "hayır ben sadece sıfatı paylaştırcam" Anne lafımı ikiye bölücem...Anne sevgisini değil diye düşünürken...
Durdum..Acıdım kendime bu kadar basit ve yüzeysel düşünebilmeme....
Sen değilmisin..Bu kadının oğlunu deli gibi seven, çocuklarının babası olmasını isteyen, hayatını onla beraberken isteyen...Nasıl sadece bir sıfat olarak bakabilirsin...Oğlu için hayatını vermiş, meyve vermesini beklemeden sevmiş,Evett tıpkı senin,benim hepimizin annesi gibi....
Geçen hafta tanıştığımızda inanırmısınız tarif edilemez bir şekilde sevdim ben onu...Sanki hep benim yanımdaymış gibi...Sanki annemle ikisinin bahçesi aynı yerdeymiş gibi annem hasta olduğunda, beni sulamış, yapraklarımı sevmiş, banada hayatından bir parça vermiş gibi..
Sevdiğim adamın biriciği, hayatının anlamı benimde anlamım olurmusun...Beni severmisin...Bahçende banada yer açarmısın...Hiç üzmicem seni, mutlu olucaz söz veriyorum...
Sadece sıfat olarak değil sevgimle, içimden gelerek, dolu dolu kucaklayarak geliyorum hayatınıza
Kayınvalideciğim,
SİZE ANNE DİYEBİLİRİYİM??

13 Comments:

dusunenbalik said...

helal olsun sana ;)

SEVGİ said...

ne güzel herkes böyle düşünemiyor ..
doğru olanı da bu zaten ..
bravoo..
sevgiler..

Did Dans La Mode said...

Yaaa ne güzel yazmışsın herkes bu olaylara senin zihniyetinde baksa hiç problem kalmaz arada. Zaten hep gelin kayınvalide porblemi olur hiç damat kayınvalide kavgası duyan oldu mu :) Sen bu kadar iyi niyetliyken hiç mutsuz olmazsın aynen böyle devammm :)

komançi said...

en dogru hisleri bulmuşsunuz aile içerisindeki.
hem bugünün gelinleri yarının kayınvalideleri demek değilmi ? :)

Unknown said...

BU GÜZEL DÜŞÜNCELERDEN HABERİ VARSA EĞER SENİ KENDİ ÇOCUKLARINDAN BİLE ÖN SIRAYA KOYMASI GEREK.BİR ERKEK ÇOCUĞU ANNESİ OLARAK KORKARAK OKUDUM YAZINI.SONUNU O KADAR GÜZEL GETİRMİŞSİN Kİ SADECE DUA ETTİM.ALLAHIM BENİM YAVRUMUN KARŞISINA DA İYİ BİR EŞ ÇIKAR DİYE.

noyumberry said...

Umarım bundan sonra ki yaşamın
düşündüğün gibi gerçekleşir :)
ama hiç bir zaman kayınvalideler,gelinlerini kendi
kızı gibi görmek isteseler de göremezler..
Kendileri yetiştirmedikleri için,
gerçek yaşamda bazı sorunlar çıkar.
Gelin kayınvalide birlikte yaşamıyorlarsa küçük problemler çabuk çözülür. önemli olan senin eşinle anlaşabilmendir.

Adsız said...

Canım çok tatlısın ya...Bayıldım yazılarına. Sık sık gelirim ziyaretine...Bende beklerim...
Cam tabak çalışmasını sormuşsun içine yemek koyarak kullanmaya uygun olmaz fakat supla olarak kullana bilirsin. Çok sık olmamakla beraber elde yıkanabilir.
Sevgilerimi bırakatım hoşçakal...

noyumberry said...

bana sorduğun soruyu msn ne cevaplamaya çalıştım:) sevgiler..

CEPAYNASI said...

herşey gönlünce olsun,
şimdiden mutluluklar...

gulbahcesi said...

ne güzel dile getirmişsin duygularını.bende aynı düşüncelere kapılmıştım ama dediğin gibi o senin sevgini paylaştığın,örünü geçireceğin kişinin annesi.. bir de insan söyledikçe alışıyor,bence ne kadar erken söylersen o kadar iyi,bugün söylerim yarın söylerim derken hiç söyleyemeyebilirsin:)

SSE said...

Ağlamak istiyorum...Ne güzel yazmışsın...Tam haksızlık değil mi bu bölümünü okuduğumda yazacaktım. "Hayır değil, bazen onu herşeyden çok seveceksin, içini ısıtacak, eşin onun sayesinde var oldu. Sevginizi bu gerçek büyütecek" diyecektim ki...yazının geri kalanını okudum. Sen bu gerçeği çoktan görmüşsün. sizi kimse ayıramaz :)))

pofiş♥ said...

iç çektim yazının sonun da nerdeyse ağlıycaktım yazın az daha uzun olsaydı:(....

ilk önce sandım kii doğruyu düşünmeyeceksin...ama okdukcu sende varmışsın aynı kanıya....

bizim sevdiğimizi büyütüp bu ahlakı veren...sevgiyle büyüten...kadın daa anneciin olcak senin...

muhakkak ki sorun yaşanır...

sarılmasını kucaklamasını içten öpmesini bilirsek...

seffaf olabilirsek dürüst...

sorun yaşamayız inşallah hiç birmiz kuzum benim...

kupia papalina said...

düşünen balık...
Sanada helal olsun canım benim..

Sevgi...
Teşekkür ederim...
Sevgilerimi yoluuyor öpüyorum..

Did...
Öğlemi diyosun...
Bak sana bi anektod
Nişanlım annesine gel gelinin yanına otur dedi...O da o benim gelinim değil kızım deyince dedimki..Gerçekten kayınvalide gelin değil anne kız olucaz galiba...İnşallah böle gider://

Komançi..
Aynen katılıyorum sana..Acaba ben nasıl kayınvalide olurum diye düşündürttün bana:)

Oyuncakçınine..
Aslında yazının ilk paragraflarını böle düşünceler herkesin aklına geldiğini düşünerek döktüm kelimelere...Ama belki yazımı okuyan olursa sonunda da "evet gerçek bu dedirtebilirim" korkuttuğum için özürler..İnşallah sanada gönlüne göre bir gelin(kız evlat)nasip olur..Öpüyorumm..

Noyumberry...
Aslında sorunlar eskiden yaşanıyomuş gibi geliyor bana..Günümüzde herşey daha açık..Anneler oğullarının sevgililerini biliyor daha alışık oluyor bu fikre..Paylaşma fikrine sanırım..Umarım bizdede probler olur ve çabuk çözülür...
Bu arada msn olayını çözemedim:((

Mihriban...
Teşekkür ederimmm...Çok mutlu oldum...Ben aslında abartarak öle bişi varsa belki küçük bir yemek takımı yaparım diye düşünmüştüm hayallerim yıkıldı://

cepaynası...
Çok teşekkür ederim, güzel dilerklerin için...

gülbahçesi...
yaa aramızda kalsın..Çok istememe rağmen henüz söliyemedim biliyormusun...Nasıl yapıcam bu geçişi varmı bir fikrin:((

Kurabiye Dükkanı by İNCİ ...
Ağlama canım benim...teşekkür ederim inşallah dediğin gibi olur herşey çok güzel olur...

pofiş...
Çok doğru..Bizler o annenin yetiştirdiği adamları sevdik..Onu yetiştirenide severiz tabiki...
İnşillah dediğin gibi olur bildiklerimiz yaptıklarımızda bütünleşir ve kimsey kırmayız mutlu oluruz ...Öpüyorum seni..