28 Haziran 2010 Pazartesi

ALAÇATI ....

 

Alaçatı her gözde mekanın eskiden gizli rakibiydi ama artık açık ara önde gibi gibi....
Neden mi? derseniz gerçekten kendine özgü çok iyi ayrıntılar,tarihi dokular gizliyor bünyesinde....Bir taş evin önünde çekilmiş fotoğraf görseniz burası Alaçatı değilmi diyebiliyorsunuz....İşte diğerlerinden farklı kılan bu...Tıpkı evet Bodrum gibi...Bodrumun hakkı yenmemesi gereken bir mazisi var..Ama özentilik, her yerde yabancı turist kaygısı ile saçmalıklar görmeniz Bodrum eski Bodrum değil dedirtiyor insana kaçmayı tercih edip  başka bizi yansıtan yerler arıyoruz....Alaçatı işte kaçışlarımız sırasında çarptığımız en güzel, en gözde yerlerden biri....


Kaldığımız butik otele çok fazla aramalarımdan sonra karar verdim...


Lale Lodge...

 



 Tercihimin sebepleri arasında merkeze yakın olması, havuzunun olması, şirinliği, yeni bir sabaha gözlerimi açtığımda Alaçatıdayım dedirtir dedim ve yaptırdım rezervasyonları...Otelin sahibi Hakan Lale gerçekten başarılı...Tatile gittiğimde butik otelleri tercih ediyorum ve sürekli muzdarip olduğum aşırı ilgi konusunu burda dillendirmiştim...Hakan Bey gerçekten o dengeyi çok iyi ayarlıyor...Telefonda uzun muhabbetlerimizin sonunda herşeyi ayarladıktan sonra gidiş-dönüş toplam 100.00 TL lik uçak biletlerimide cebime atıp (1 ay öncesinden pusuya yattım ben bu biletler için şaşırmayın:))) tuttum Alaçatı yollarını...


 Otele girdiğimizde Hakan Bey bizi küçük bir jestle karşıladı teras odasını ayırtmamış olmama rağmen çok içinden gelmiş ve bizim için 8 nolu suit odasını hazırlamış:))
 Terasımızda güzel güzel şaraplarımızı içtik keyifliydi....



  Odalar şirin ve gerçekten büyük...


                
  Yalnız söylemeden geçemiyeceğim bir konu var...Aşağıda fotoğrafını gördüğünüz odayı Hakan Bey çok seviyor ve sürekli bu odayı övüyor herkese, dilimin ucunu defalarca gelmiş olmasına rağmen kapadım çenemi...
 Burdan söylüyorumki bu oda berbat tamamen diğer odalara yaptığınız bir haksızlık ve otelin konseptine tamamen aykırı uzay üstü saçma bir yer...


                
Otelde hayal kırıklığı yaşadığım iki konu varki, 1.si kahvaltılar çok basitti, zeytin peynir 2 de poğaça....2.si ise havuz çok çok küçüktü..Fotoğraflarda çok farklı duruyor
:(( Aklınızda bulunsun....Burdan fotoğraflara ve fiyatlara ulaşabilirsiniz...


 Alaçatıda nerelerde balık yiyebiliriz diye gitmeden önce araştırmalar yaptığımda köşe yazarlarının bile ballandıra ballandıra anlattığı limana çok yakın salaş bir balıkçı diyordu herkes...Plastik sandalyeler ve yanınızda mangalda tazecik balık...Tatil planlarıma ekledim bende hemencik tabi...Ve balık yemeğe çıktığımızda başladık salaş balıkçıyı aramaya malesef (iyiki) bulamayıp limanın içerisinde Alaçatı Porta rastladık..


 

 Gerçekten muhteşemdi balıklar, mezeler, hizmet ve yolum Alaçatıya tekrar düşerse mutlaka uğrayacağım yerler arasında ilk sıraya yerleşti...
 Salaş balıkçıyamı ne oldu onuda ertesi akşam bulduk...Balık çok kötüydü, mezeler berbat hizmet ise yoktu...Malesef insanlar hemen şımarıyor...İki ünlü geldi diye havalar o biçim tavanlara çıkmış herkesde...Birde üstüne Alaçatıport'ta ödediğimiz hesabın 2 katını ödeyince...Cinlerim tepeme çıktı...Sizde eğer araştırma yapıp o salaş balıkçıya rastlarsanız kesinlikle yapılacaklar listenizden çıkartmanızı şiddetle tavsiye ederim...
 Alaçatı çarşıda bir aşağı bir yukarı gezip ve nefes almayı unutmayın...
 İyi Tatiller....Görüşmek üzere...

7 Comments:

pofiş♥ said...

ay tatlım bende burayı ve zeytin oteli beğenmiştim aklımın bi köşesinde duruyor hatta:)ama senin bu yorumlarından sopnra bir kez daha düşünmek gerek...

bir güzel çift said...

Alaçatı hakkında söylediklerine katılıyorum tamamen.en uğrak mekanlarımızdan biri alaçatı.bizde bu haftasonu Akyaka da idik.tek kelime ile harikaydı,cennetten bir köşe misali...bende fotoğrafları ayarlayayım da paylaşayım...sevgilerle...

Unknown said...

alaçatı gerçekten özel biryer.. hele birde senin o cici anlatımın ile daha da güzelleşti hayallerimde:)en kısa zamanda biricik ablamın ve enişteciğimin beni götürmesi hayali ile sevgiyle kucaklıyorum seni kupiacımmm:)

İçimden Geldiği Gibi said...

offf nasıl bir yer orası?? Müthiş...

CEPAYNASI said...

orada olsaydım,şu mavili odada kalmak isterdim kesinlikle,
o uzay üstünde değil...sana katılıyorum...
balıkçı konusu da not alınmıştır:)

sevgiler

kupia papalina said...

pofiş...
Zeytin oteli bende çok düşünmüştüm..Orasıda gerçekten güzel...Yalniz tek kusuru tam Alaçatı otobanı yanında://
Eğer tercihin ordan olursa gözönünde bulundurursun..Görüşmek üzere...

Bir güzel çift...
Ne güzel..Şimdi orda olmak vardı ama 4 duvar odamda sıcağı pencereden hissediyorum:((Fotoları dört gözle bekliyorum...

Beyzacım..
Minnoşum mesaj alınmıştır..Bende seni öpücüklerle kucaklıyorum...

içimden geldiği gibi...
Gerçekten güzel..Umarım bir gün yolun düşer ve çok güzel bir yerdeydim kızlar dersin...Görüşmek üzere....

Cep Aynası...
Dimi ama nedir orası internet sitesindede dikkat ettiysen sadece o odanın fotoğrafı var...Yanlış bir politika...Görüşmek üzere canım...

Adsız said...

Yolunuz tekrar Alaçatı'ya düşerse bu kuze Bedirhan Otel'e gitmenizi şiddetle tavsiye ederim. Kahvaltılar enfes ve herbiri ev yapımı ürünler. Tatilden sonra dahi tadı damağınızda kalacak. 5de sakızlı kurabiye de veriyorlarmış fakat biz sürekli gezdiğimizden gece 12den önce döndüğümüz hiç olmamıştı:)