28 Ocak 2010 Perşembe

2010 VE GEÇMİŞTEN BUGÜNE HAYALİM...

* Yine uzun oldu bu aralar beni idare edin bea:))
Liseye kadarki öğrencilik hayatımda annem hep başımda bekledi benim, ilk önce ilkokul da anadolu lisesi sınavları çıktı önüme sallamadım es geçtim....Daha sonra şanslı çocuklardandım 2. bir şans verilmişti bana lisede anadolu lisesine geçiş...Tabi bizimkilere göre şanslıydım ve değerlendirmeliydim bana göre şanssızdım daha yeni atıyordum üstümden bir önceki yenilgimi nerden çıkmıştıki şimdi bu? 
O zamn söz verdim Öss ye çok çalışıcam gücümü oraya saklıyorum anneciğim...Yine inandı bana tontişim...Herzaman inandı,güvendi hep arkamızdaydı....Lisede kabak çiçeği gibi açıldım...Liseyi 4.lükle bitirdim..ÖsS ye hazırlandığım yıl bilgisayarımı kaldırdım, telefonumu kapattım...Yılbaşı gecesi bile test çözdüm..Bütün sene ders çalışıyım hesabı:))İlk başlarda süslenip dersaneye gidiyordum ama amacım gerçekten derstti,süslenmek sadece alışkanlığımdı...Dersanede denemeye girdim...İlk 10a girdiğim için özel öğrenciler sınıfına hak kazandım...Dersane müdürü beni yanına çağırdı..Baştan aşağıya süzdükten sonra kopya çektiğimi düşündüğünü ve benim özel öğrenciler sınıfında yapamayacağımı, onların temposunu düşüreceğimi uygun bir dille söledi...Çok ağrıma gitti gözlerim doldu ama bu benim hakkım yarın sınıfta görüşürüz dedim...Çıktım.. O sene sadece o gün ders çalışmadım...Sınıfta yalnızdım gerçekten özeldi hepsi ve herkes müdür gibi düşünüyordu..Ben salak bir kolejliydim...Korktum ilk günler yetişmeye çalıştım sonra kendimi kendim için yetiştirmeye başladım..Bir sonraki sınav geldi...Beni şerefsizler yerimden kaldırıp öğretmen masasına aldılar...Sınıfa bakış attım herkes gülüyor...Yine bana kazığını atmıştı şerefsiz dersane...Rezil oldum dedim başımı eğdim sınav kağıdına bi daha zil çaldığında kaldırdım...Sonuçlar açıklandığında bu sefer 2. olmuştum...Ondan sonra asosyal özel sınıfın en özeli olmuştum...3 tercih yaptım ilk tercihime ilk senemde girmiş oldum...Dersanenin kazananlar listesinde en büyük fotoğraf benimki oldu:)))
Ama tek hayalim otellerdi...Hep kendimi Büyük bir otelde hayal ettim...Güzel giyinmişim elimde telsizim ordan oraya koşturuyorum...Otelin herşeyi ile ilgileniyorum dekorasyonu,çalışanları,mutfağı otelin sermayesiz sahibiyim ...Bir yaz anlaşmamı bodrumda yapıyorum bir yaz çeşmede....
Tabi bunlar benim hayallerimdi bizimkilerin değil...Onların hayalini yerine getirdim şimdi sıra benim hayallerimde....Bu sene ÖSS ye hazırlanıyorum tekrar...(bide KPSS'm var bu benim garantim, alıp cebime koymalıyım ikisinede çalışyorum benim içi 2010 sınav yılı)
 Buraya kadar yazdıklarımı kendimi gaza getirmek için yazdım...Sanırım başarılı oldum şu an için...kalbim pırpırlandı:))
 Tabi evleneceğim için seçimi balıkesir-altınoluk yakınlarından yapmalıyım....Ama işler çok karışık hiç bir şey anlamadım nereyi tercih etmeliyim....
İşte seçeneklerim....
1)Burhaniye Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu -  Turizm işletmeciliği ve Otelcilik (tek 4 yıllık burası var sanırım)
2)Ayvalık Meslek Yüksekokulu - Turizm ve Otel işletmeciliği
3)Burhaniye  Meslek Yüksekokulu - Turizm ve Otel işletmeciliği
4) Açık öğretim fakültesi Konaklama İşletmeciliği(4yıl)
5)Açık öğretim fakültesi Turizm ve Otel İşletmeciliği(2yıl)
İşte sorularım...
 Dendenak aslında senin yorumundan sonra karar verdim yazmaya bana bir yol gösterebilirmisiniz hocam:))) 
Açık öğretim okumak istemiyorum... 4 yıl çok uzun geliyor aslında 30 olucam bittiğinde:))...MYO lar için ilk önce direk geçiş yapıcakları alıyolarmış...Ben giremeyebilirim...Aslında planım 2 yıl okulunda okuyup açık öğretimle tamamlamak ama içime sinmiyor işte....Çok kararsızım ben 1. tercihimi istiyorum:(((
  Hangi sınavlara gireceğim?...YGS de bir tercih yapmam gerekiyormu...Bazılarının karşısında YGS 6 diye bişi yazıyor bu nedir?1. tercihime girmek için LYS yede girmem gerekiyor sanırım...LYS 3 emi giricem??
Puanlar nerde yazıyor?MYO'na şansım çok mu düşük?Açıköğretim yeterli olurmu?
 Bütün sistemi bilen öğretmen arkadaşlarıma ve turizmcilere sesleniyorum:)))
Bana yol göstererek hayalimi başlatabilirmisiniz....



13 Comments:

zeynepin sesi said...

canım sana maşallah diorum..azmine,hırsına...konuyla çok alakasız olacak ama balıkesirli olduum için soruorum,nerde yaşıcaksınız?merkezde mi,ilçelerinde mi?bi de burhaniye çok güzel bi yerdir,öle derler ama sistemle ilgili hiçbi şey bilmediim için sana yorum yapamıorum malesef..

DenDen said...

Öncelikle dersanede yaşadıklarının çok benzerini bende yaşadım, seni çok iyi anlıyorum. İlk 45.000'ne girmiştim benim zamanımda ÖSS vardı ve dersane sınıfındakiler yüzüme karşı o nasıl alabilir bu puanı dediler.
İkincisi senin durumunu en iyi turizm liselerinde çalışan rehber öğretmenler cevaplayabilir, 8 şubatta okul açılıyor, o hafta içinde rehber öğretmenimize danışacağım, sürekli sistem değişiyor ve takibi en iyi rehber öğretmenler yapıyor.

Unknown said...

bütün hedeflerin gibi bunuda başarıcağına inanıyorum bence sen çok özel ve başarılı birisin =)bencede en cazip olanı 1.tercihin nşallah o olur gelişmelerinden bizide hberdar etmen dileğiyle..

dusunenbalik said...

Dur ben bu yazıyı bir okuyim :D

dusunenbalik said...

2)Ayvalık Meslek Yüksekokulu - Turizm ve Otel işletmeciliği

bence bu hem sana yakın hem de burayı bitirdiğinde adı var ayvalık olarak geçerli.ahkam kesmeyeyim :)

SATILMIS PALAMUT said...

gir bi işe çalış ya. okumuşun okuycağın kadar. daha fazla okuyup napıcan. uçucam desen, okuyarak uçan görmedim. allame olucam desen, ortalık allameden geçilmiyo. en iyisi çalışmak çalışmak. işleyen demir ışıldar.

kupia papalina said...

zeynepin sesi...
saol zeynepcim ...Balıkesirli olduğunu biliyorum...Soramadım sana bende bi türlü:)) akçay-altınoluk-ayvalık cıvarında bi yerde yaşıcaz burhaniye oralara yakın sanırım:))

kupia papalina said...

dendenak...
ahhh ahh kahpe kader...Ozaman senden haber bekliyorum ben çalışmaya devam ediyim:))

kupia papalina said...

beyza...
Teşekkür ederim canım benim...Bak daha bi gaza geldim şimdi..1. tercih dimi nasıl yapcaz bilmiyorum ama:)))

kupia papalina said...

düşünen balık....
Myo tercih etmem en iyisi olcak sanırım...Ayvlık MYO...Havamızı atarız diyosun:))Öpüyorum seni canım benim...

kupia papalina said...

Satılmış Palamut...
EHheuhuehh çalışıyorum zaten, çok yoğun bi işim var pazar günleri bile çalışıyorum hatta://(Mesai ücretidmde yok)İşimide seviyorum iyide kazanıyorum:))
Ama eklediğim şarkıdaki gibi "eksik bir şey var"...Ben bir gün bunu yapıcam diyordum o gün bugün işte:)))
Olay sadece bu...
Görüşmek üzere...

diclece hayata bakış said...

bayılıyorum hayallerinin peşinden koşacak kadar cesareti olan insanlara. kendimi yalnız hissetmemek öyle güzel ki. çizdiğim sarı çiçek gibi gülümsüyorum yarınlara. SEvgiler:)bu arada balıkesir memleketim olur. istediğin herşeye kolayca ulaş;)

Adsız said...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.