2 Kasım 2009 Pazartesi

BENDEN KÜÇÜK BİR DİPNOT:

                                  
    Rum kültürü, dansını, müziğini, yemeklerini, mimarisini -politik durumları asla düşünmeden- saf ve masumca seviyorum...



"BÖöööğğ pis yunanlılar" demeyin 
Belki iyidik onlar kötüydüler, onlar iyiydi biz kötüydük.
Bizler aynı topraklarda doğmuş, birbirimize aşık olmuş, kardeş olmuş..... Bizler farklı maskeler takınmış aslında aynı insanlarız..
Sacma sapan İngilizlerin olmayan kültürlerine özeniyoruz, dilimizi, geleneklerimizi, adetlerimizi onlara uydurmaya çalışıp yozlaşıyoruz- ki tarihte inglizlerin bizi nasıl aşağıladıklarını, bizi nasıl arkadan vurduklarını bile bile-
Evet Baklava, Türk kahvemiz, Nazar boncuğumuz bizim ve sonuna kadar bizim kalacak..
Bırakın siz bas gitar sesiyle kafa sallarken mutlu kalın, ben buzuki tıngırdamasıyla rakımı yudumlayayım..
Siz residance' larda minimalist yaşarken, ben yüksek tavanlı, yılların eskittiği taş duvarlı, ruhu olan eski rum evimde yaşamıma anlam katıyım...
Özgürsünüz, özgürüm beni yargılamayın, ayıplamayın tıpkı benim size yaptığım gibi...
                                                                  

5 Comments:

ev dekorasyon hobi said...

Blogunuza bayıldım.Başarılarınızın devamını dilerim.Düsüncelerinize katılıyorum.Gönlüm Rum ve Yunanlı dostlarımızla güzel paylaşımlar içinde olmamız.Sevgilerimle..Aida

dusunenbalik said...

Rum müziği en duygulu aynı zamanda en coşkulu müzik türlerinden.Bilgisayarımda bir sürü rumca parça var her dinleyişimde farklı şeyler düşünürüm,masal gibi..
Ayrıca dediğin gibi,Rum,Ermeni;kürt,Laz ,Çerkez,..hepimiz kardeşiz.Bu toprağın çocuklarıyız.

kupia papalina said...

Yorumlarınızı geç gördüm bunun için özürlerimi iletiyorum ilk önce ..
Daha sonra ise teşekkürlerimi benim gibi düşünenlerin de olduğunu gösterdiğiniz için..

Aida: Blogumu beğenmene cok sevindim tereddutlerim vardı kafamdan sildin:))Çok teşekkür ederim

Düşünenbalık: Benimde geniş bir arşivim var ama sölediğin gibi her yeni şarkıda doyumsuzlaşıyorum yenilerini arıyorum ..Bu aralar plak arıyorum ama daha bi tane bile bulamadım..belki bi yerlerde rastlasırsın haberleşiriz :))

Sevgilerle..

dusunenbalik said...

Sevgili Papalina,plak için istersen bir gittigidiyor.com sitesine bak orada olabilir belki.Bu arada bir ricam olucak yazıların çok küçük yazı tipini large yapar mısın?Okurken gözlerim ağrıyor :)

kupia papalina said...

Evet en büyük arşiv orası sanırım orayı iyice araştırmam lazım...
Yazı tipini değiştirdim
Bende senden sonra dikkat ettim gerçekten yorucuymuş:))
Teşekkür ederim uyarın için..