24 Ocak 2011 Pazartesi

BAB-I ESRAR

 Son zamanlarda okuduğum kitapların çoğunda tıpkı şuan okuduğum BAB-ı ESRAR gibi Mevlana ile sürekli karşılaşır oldum..Şiirle aram olmamıştır aslında ama Mevlana bana sanırım hem kendisini hem de şiirlerini anlatmakta ısrar etti..
 İşte aşağıdaki Bab-ı Esrar kitabında okuduğum şiir bende Mevlana'nın hayatı hakkında tarifsiz bir merak uyandırdı...

Tatlı bir ömür gibi gitmeye niyetlendin
Ayrılık atını eyerledin inadına
Git, yeni ülkeler gör, büyülü diyarlarda gez
Ama benimle eğleştiğin toprakları da unutma, hatırla emi!


Gittin ey sevgili, şimdi yollardasın
Ayın değirmisini başına yastık yapmış uyumaktasın
Güzel uykular, renkli düşler seninle olsun
Ama bir zamanlar dizlerimde yattığını da unutma, hatırla emi! 

Mevlana...

Ahmet Ümit ise ;


 Ahmet Ümit'i sadece bir polisiye yazarı olarak görmenizi istemem...
 Mistisizm,tarih,edebiyat ve polisiye işte bendeki Ahmet Ümit...
 Eğer hala okumadıysanız şiddetle tavsiye ederim..

 Polisiye kitapları okumayı seviyorum..Bilinmezlik, gizem çekiyor beni ama sanırım çok fazla okuduğum için artık "KATİL KİM?" sorusuna 50. sayfada cevap verebiliyorum:// 
"TABİKİ KATİL HİZMETÇİ" :))

3 Comments:

bitter said...

şiire bittim bende paylaştım :(

Polisiye gerilim benmde tutkummudr gerek kitap gerek sinema.. Dan Brown çok okumuşluğum var.. Şİmdi de dexter izliyorum fena sardım

Çileksuyu Sibel said...

cok ama cok severek okuyorum ahmet umit'i ben..ama inanirmisin katili hic cozemiyorum:( bu arada gecenlerde bu kitaptakikatili tartisiyorduk ve ben hatirlamiyorum...kimdi ve nedendi? hatirlatirmisin lutfen..

kupia papalina said...

bitter...
Dan Brown kesinlikle iyi bir yazar..Kesinlikle bu konuda zevklerimiz ortak benimde ilk tercihlerimdir...Şiir güzel ama dimi:))

Çileksuyu Sibel...

Yaşasın Ahmet Ümit sevenleri:)))
Alında bu kitapta bir katil yok..Yakut otel yangını var...Kahramanımızda sigorta eksperi ve yangının bir kundaklama olup olmadığını çözmeye çalışıyor..Aslında kitabın merkezinde Mevlana ve hocası Şems oturuyor.. Umarım hatırlamana yardımcı olmuşumdur..Görüşmek üzere...